Tampereen Raitiotie

Combar tampereen raitiotie

Projekti

Schöckin kehittämä Combar-raudoite oli keskeisessä roolissa Tampereen raitiotieprojektissa, erityisesti sähkökäyttöisten vaihteiden kohdalla. Tämä innovatiivinen lasikuituvahvisteinen materiaali valittiin kiintoraidelaattojen teräsraudoituksen korvaajaksi neljässä kuuden metrin alueella, jotka sijaitsevat sähkökäyttöisten vaihteiden ympärillä. Combarin valinta oli ratkaiseva, sillä alueen HFK-massantunnistuslaitteet, jotka ovat osa vaihteenohjausjärjestelmää, ovat erittäin häiriöherkkiä ympäröiville teräsosille. Combarin käyttö mahdollisti näiden häiriöiden tehokkaan eliminoinnin, mikä oli elintärkeää projektin onnistumiselle.

Tampereen raitiotieprojekti, joka on yksi Suomen suurimmista kaupunki-infrastruktuurihankkeista, käynnistyi vuonna 2017 ja sen ensimmäinen vaihe valmistui vuonna 2021. Projekti käsittää kaksi päälinjaa, jotka yhdistävät Tampereen keskustan muihin kaupunginosiin ja parantavat merkittävästi joukkoliikenteen palvelutasoa. Tämä uraauurtava projekti on suunniteltu laajennettavaksi seuraavien vuosikymmenten aikana, mikä vahvistaa sen asemaa merkittävänä kehitysaskeleena Tampereen kaupunkiliikenteessä.

Combarin soveltaminen tässä projektissa ei ainoastaan osoita sen teknistä pätevyyttä vaan myös sen kykyä vastata modernin kaupunkirakentamisen vaativiin tarpeisiin. Tällaiset innovaatiot ovat avainasemassa, kun tavoitellaan kestävämpää ja tehokkaampaa infrastruktuuria tulevaisuudessa.

 

Kuva: Wille Nyyssönen / Raitiotieallianssi



Tutustu muihin referensseihin


Fakta:

Urakoitsija: Raitiotieallianssi
Rakennusaika: 2017-2021

Kysy lisää myynnistä

Palvelemme numerossa
0207 430 890