Teräsbetonirakentamisessa eniten aikaa vievä osuus on itse rakenteen raudoittaminen. Raudoitteiden pääperiaate on siirtää kuormia, jotka betoni itsessään ei pysty siirtämään. Pääasiassa kyse on vetolujuudesta. Tämän takia tarvitsemme paljon raudoitteita varmistamaan, että rakenne toimii kuten on suunniteltu. Raudoitustyötä helpottaakseen voidaan käyttää raudoitusjärjestelmiä.
HauConin raudoitusjärjestelmistä löytyvät ratkaisut moneen yleiseen raudoitusongelmaan. Raudoitejatkoksilla säästää poikkileikkauksessa tilaa, kun ei tarvitse tehdä perinteistä raudoitelimitysjatkosta. Samalla vältetään väärien limityskohtien riskiä työmaalla. Raudoitejatkoksia voidaan myös käyttää työsaumoissa. Näin ei tarvitse tehdä muottiin reikiä tartuntoja varten. Tämä lisää myös työturvallisuutta, minimoimalla vapaasti seisovia harjateräksiä.
Työsaumoissa voidaan myös käyttää työsaumaraudoitetta. Työsaumaraudoite on raudoitejärjestelmä, joka kiinnitetään mekaanisesti muottipintaan ennen valua. Muottipurun jälkeen työsaumaraudoitteen laatikko avataan ja tartuntateräkset väännetään suoraksi, kun on aika aloittaa seuraavan valun raudoitus.
Myös kokonaan betonivalun sisään jäävät harjateräkset ovat vaihdettavissa raudoitejärjestelmiin. Esimerkiksi lävistysraudoitukset, jotka asennetaan välipohjiin tai maanvaraisiin laattoihin missä ilmenee paljon pistemäistä kuormaa ja riski lävistysmurtumalle. Yleensä lävistysmurtumaa vastaan suunnitellaan paksumpi laatta, suurempi pilari tai perinteistä harjaterästä. Tyssäankkureiden ansiosta lävistysraudoituksella on suurempi kapasiteetti kuin perinteinen harjateräs tässä tilanteessa ja näin ollen ei tarvitse tehdä rakenteista suurempia.
Betonirakenteissa käytetään myös kiinnityslevyjä ja kulmarautoja. Näillä halutaan siirtää rakenteeseen kiinnitettyjen rakenteiden kuormat sisälle betonirakenteeseen. SBKL kiinnityslevy on todella perinteinen vaihtoehto, kun halutaan tehdä liitos teräsliitos betonirakenteeseen. Levy ankkuroituu vahvasti betoniin tyssäankkureiden avulla.